تاریخ احتمالی عرضه‌ی گوگل پیکسل واچ فاش شد

Toucan
۳ بهمن, ۱۴۰۰
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

به تازگی شایعه شده که گوگل روی ساعت هوشمند پیکسل کار می‌کند. انتظار می‌رفت که این شرکت در رویداد معرفی گوشی‌های هوشمند پیکسل ۶، از گجت پوشیدنی پرچم‌دار خود در ایالات متحده رونمایی کند که چنین چیزی اتفاق نیفتاد. اما اکنون طبق گزارش بسیاری از خبرگزاری‌ها، ساعت هوشمند شرکت گوگل در سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار خواهد شد. هر چند که گوگل هنوز هیچ جزئیاتی از ساعت هوشمند پیکسل خود را تایید نکرده است.

در همین راستا، افشاگری جدیدی از «جان پروسر» تاریخ احتمالی عرضه‌ی پیکسل واچ را فاش کرده است. بر اساس آخرین شایعات و گمانه‌زنی‌ها، پیکسل واچ گوگل احتمالا در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲ معرفی ‌‌می‌شود. افشاگری جدیدی از پروسر نشان می‌دهد که این ساعت هوشمند احتمالا در تاریخ ۲۶ می (۵ خرداد ماه ۱۴۰۱) رونمایی شود. این کارشناس اطلاعات حوزه‌ی فناوری همچنین گفته که گوگل قرار است تغییری در تاریخ رونمایی از محصولاتش ایجاد کند بنابراین، عرضه‌ی این ساعت هوشمند ممکن است بر اساس پیشرفت‌های این پروژه در زمان دیگری باشد.

در آوریل سال ۲۰۲۱ (فروردین ماه)، جان پروسر تصاویری از پیکسل واچ گوگل را نشان داد و این تصاویر دقیقا همان مشخصاتی را داشتند که آن روز وب‌سایت BusinessInsider در مورد آن گزارشی منتشر کرده بود. به‌عنوان مثال این افشاگر به طراحی بدون حاشیه‌ی پیکسل واچ گوگل اشاره کرده بود و گفته بود که این گجت پوشیدنی با اسم رمز «روهان» شناخته می‌شود.

در همین راستا تصاویر تبلیغاتی این ساعت هوشمند نیز به بیرون درز پیدا کرده که طراحی رندرهای لو رفته قبلی را تایید می‌کند. بر اساس جزئیات فاش شده، ساعت هوشمند گوگل طراحی بسیار زیبایی دارد. صفحه‌نمایش این ساعت‌ نیز دارای حاشیه‌ی کمتر و به شکل گرد خواهد بود.

طبق شایعات این ساعت در دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه خواهد شد. گوگل همچنین نزدیک به ۲۰ نوع بند مختلف را برای این ساعت هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بسته به سلیقه‌ی خود می‌توانند آن را انتخاب کنند. پیکسل واچ گوگل سیستم عامل ساعت هوشمند WearOS گوگل را که به صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده را اجرا خواهد کرد. باید خاطر نشان کنیم که این ساعت مجهز به دکمه‌ی چرخان در لبه‌ی سمت راست برای کنترل رابط کاربری خواهد بود. همچنین یک بریدگی میکروفون در لبه‌ی سمت چپ این ساعت هوشمند شرکت گوگل دیده می‌شود.

گوگل قصد دارد در این ساعت هوشمند، قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی قرار بدهد که فقط برای کاربران گوگل پیکسل واچ در دسترس خواهند بود. این استراتژی شبیه به برخی قابلیت‌هایی است که فقط در گوشی‌های پیکسل گوگل وجود دارد. اما هدف اصلی این غول فناوری، نشان دادن قابلیت‌ها و توانایی عملکردی سیستم عامل اختصاصی Wear OS است. یکی از تصاویر تبلیغاتی این ساعت هوشمند از پشتیبانی رابط کاربری این ساعت از سنسور نظارت بر ضربان قلب خبر می‌دهد. تصویر دیگری از این ساعت یک مسیر یکپارچه گوگل مپس را نشان می‌دهد که به این معنی است که کاربران می‌توانند از ساعت پیکسل در مقوله‌ی مسیریابی نیز بهره ببرند.

پیش‌تر نیز گزارشی منتشر شده بود مبنی بر این که ساعت هوشمند پیکسل واچ احتمالا با نسخه‌ی جدید گوگل اسیستنت عرضه می‌شود. با وجود اینکه نسخه‌ی سوم پلتفرم چند ماه قبل WearOS ارائه شده، اما این پلتفرم همچنان فاقد گوگل اسیستنت است. حالا به نظر می‌رسد اولین ساعت هوشمند گوگل همراه با نسخه‌ی جدید این دستیار هوشمند معرفی خواهد شد.

به نظر می‌رسد این نسخه‌ی جدید از قابلیت‌های آفلاین بیشتری بهره می‌برد. گوگل که رسما شرکت فیت‌بیت را به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار خریداری کرده، بدون شک از بعضی قابلیت‌های فیت‌بیت در ساعت هوشمند جدید خود استفاده خواهد کرد، به‌خصوص درباره‌ی ویژگی‌های ردیابی سلامت و تناسب اندام این مقوله محتمل‌تر به نظر می‌رسد. متأسفانه جزئیات دیگری از ساعت پیکسل در دسترس نیست. با این حال، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در هفته‌های آینده جزئیات بیشتری از این ساعت هوشمند منتشر شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.